پویان در

انواع درب شیشه ای

  1. خانه
  2. انواع درب شیشه ای

با عرض سلام، ادب و احترام خدمت بازدیدکنندگان محترم وبسایت پویان در. امروز قصد داریم تا یکی از خدمات خود به نام درب شیشه ای را برای شما عزیزان شرح دهیم. همان طور که میدانید شرکت پویان در خدمات دیگری همچون جک پارکینگ و کرکره برقی را نیز ارائه میکند که شما عزیزان برای دریافت این خدمات کافیست با کارشناسان شرکت تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند. برای ارتباط با کارشناسان ما کافیست وارد صفحه تماس با ما شوید.

درب اتوماتیک شیشه ای

درب شیشه ای از رایج ترین ،محبوب ترین و پرکاربردترین درب اتومات محسوب می شود. این دربها تنها برای ورودی هایی مناسب می باشد که دارای تردد زیادی هستند. این دربها را بر اساس شکل ظاهری شان به چند دسته مختلف از جمله درب اتوماتیک منحنی و درب اتوماتیک تلسکوپی تقسیم بندی می‌کنند. درب شیشه ای به دلیل استفاده از شیشه و فریم های آلومینیومی قابل توجه طراحان و دکوراسیونرها قرار گرفته و این دربها را در ساختمان های مسکونی ، اماکن عمومی و سایر مکان ها که در ادامه شرح داده می شوند استفاده می کنند.

استفاده از درب شیشه ای باعث جلوگیری  قابل توجهی از هدر رفتن انرژی سرمایشی و انرژی گرمایشی در ورودی ها و خروجی ها می شود. همچنین وجود لاستیکهایی بین لنگه های درب ، مانع از نفوذ گرد و خاک و صدا به داخل مکان مورد نظر می شود البته این درب ها فاقد دستگیره هستند که این امر باعث جلوگیری از انتشار ویروس ها، میکروب ها و بیماری های واگیردار در محیط های بیمارستانی و آزمایشگاهی میشوند که این از ویژگی‌های مهم درب اتومات است. همچنین در بالای این درب کلیدی تعبیه شده که با استفاده از آن می توان درب را برای همیشه باز و یا بسته نگه داشت.

اجزای تشکیل دهنده درب شیشه ای 

  • مرکز کنترل
  • میکروسوئیچ
  • ‏ فلاشر
  • ریموت کنترل
  • قفل برقی
  • قفل مکانیکی
  • چشمی ها (سنسورها)
درب شیشه ای

چگونگی عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای

کارکرد درب اتوماتیک شیشه ای بدین صورت است که ابتدا برق شهری وارد منبع تغذیه دستگاه شده و به برق ۲۴ ولت کاهش پیدا میکند. مدار فرمان، اطلاعات دریافتی از چشمی ها (سنسورها) که در بالای درب قرار دارند و حرکت افراد را مشخص می کنند را دریافت کرده و به موتور، فرمان حرکت را می دهد. نیروی حاصل از موتور به کمک تسمه انتقال قدرت منتقل می شود در نتیجه درب اتوماتیک شیشه ای باز می شود. به عبارت دیگر برخلاف درب های قدیمی که نیاز به تلاش و صرف انرژی برای باز و بسته شدن داشتند درب اتوماتیک از سنسور استفاده می کند و حرکت افراد را تشخیص داده و واکنش مناسب با آن را نشان می دهد به طوریکه عابران هیچ دخالتی در عملکرد این درب ندارند و همین امر باعث سهولت در استفاده از این دربها می‌شود.

انواع درب شیشه ای 

1) درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ (کشویی)

درب شیشه ای اسلایدینگ یا کشویی از محبوب ترین درب اتوماتیک می باشد. لنگه های ثابت و متحرک این درب براساس ورودی مورد نظر تعیین و نصب می شود. شیشه  این درب ها از جنس سکوریت نشکن میباشد که در رنگ‌ها و ابعاد مختلف قابل نصب میباشند. درب اسلایدینگ به صورت کشویی یک طرفه و دو طرفه باز و بسته میشوند.

2) درب اتوماتیک تلسکوپی

درب تلسکوپی را میتوان یکی از رایج ترین دربهای اتوماتیک در نظر گرفت که کارکرد سریع و آسان آن باعث محبوبیت این درب در بین ایرانیان عزیز شده است. این درب بازشوندگی زیادی دارد و برای مکانهایی با تردد بالا مورد استفاده قرار میگیرد. این درب گونه های مختلفی از نظر تعداد لنگه ثابت و متحرک دارد که بسته به شرایط ورودی و خروجی تعیین میشود.

3) درب اتوماتیک مثلثی

درب مثلثی دقیقا عملکردی مشابه درب کشویی دارد با این تفاوت که دو لنگه درب با زاویه ای نسبت به یکدیگر نصب و باز و بسته میشوند. معمولا این درب را برای مکان هایی که امکان نصب درب اتوماتیک تلسکوپی و درب اتوماتیک کشویی وجود ندارد نصب میکنند. ظاهر این درب به دلیل مثلثی بودن جلوه ی زیبا و جدیدی را برای ورودی ها و خروجی ها به وجود می آورد.

4) درب اتوماتیک لولایی

درب لولایی، دربی با کارکرد آسان و سریع میباشد که در مکان هایی مورد استفاده قرار میگیرد که استفاده از دربهای اتوماتیک دیگر امکان پذیر نباشد. معمولا این درب برای درب پارکینگ منازل بکار برده میشود که دارای طرح ها و ابعاد گوناگونی نیز میباشد. این درب در ایران به دو صورت تک لنگه و دو لنگه نصب میشود.

5) درب اتوماتیک منحنی

درب اتوماتیک منحنی از زیباترین دربهای اتوماتیک به حساب می آید که استفاده ی آن در ساختمان ها جلوه ی خاصی را به وجود می آورد. درب منحنی دارای دو لت ثابت و دو لت متحرک بوده که همانند درب کشویی عمل می کند با این تفاوت که در امتداد یک منحنی حرکت باز و بسته شدن را انجام میدهند. این درب به دلیل منحنی بودن قیمت بیشتری نسبت به مدل های دیگر همچون درب اتوماتیک کشویی و درب اتوماتیک گردان دارند.

6) درب اتوماتیک گردان

درب گردان از دو یا سه لنگه تشکیل شده که در درون استوانه ای قرار گرفته و حول میله ای در مرکز  این استوانه با سرعت یکنواختی حرکت میکند. نحوه ی کار این درب به این صورت است که زمانی که عابر به داخل درب گردان قدم میگذارد سنسورهای این درب متوجه حضور فرد شده و شروع به چرخش میکند. همچنین حرکت چرخشی این نوع درب اتوماتیک باعث حرکت جریان هوا در مکان مورد استفاده و مانع از ورود گرد و غبار به داخل میشود.

مکان های مورد استفاده درب شیشه ای

  • هتل‌ها
  • بیمارستان ها
  • بانک ها
  • ایستگاه های مترو
  • فرودگاه ها
  • ادارات دولتی
  • دانشگاه ها
  • سالن های ورزشی
  • ساختمان ها
  • فروشگاه ها
مکان مورد استفاده درب شیشه ای

استفاده از این دربها در همه مکان ها توصیه می شود چرا که هم محدودیتی در نصب و راه اندازی آنها وجود ندارد و هم در طیف وسیعی از استایل های زیبا و جذاب در بازار ایران وجود دارد که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. همچنین باعث می‌شود تا افراد کم توان مانند کودکان و افراد سالمند که توانایی لازم برای استفاده از درب های قدیمی را ندارند بتوانند از این درب ها استفاده کنند.

امنیت این درب اتوماتیک 

درب شیشه ای دارای امنیت بسیار بالایی است به گونه ای که اگر جسمی بین دو لنگه متحرک درب  قرار بگیرد درب باز می ماند و تا زمانی که مانع از بین درب برداشته نشود درب بسته نخواهد شد. در ساختمان ها و هتل‌ها که نیاز به امنیت خیلی زیادی نیست جنس شیشه سکوریت نشکن خواهد بود ولی اگر در مکان هایی مثل بانکها و طلا فروشی مورد استفاده قرار گیرد جنس شیشه نصب شده ضد گلوله است. در هنگام قطع برق در صورتی که به برق اضطراری مجهز نباشند درب را میتوان از داخل  با فشردن کلیدی مخصوص باز و بسته کرد و از خارج درب با چرخاندن کلید دیگر این کار انجام خواهد شد. این دربها قابلیت نصب سیستم های کنترل ورود و خروج نظیر اثرانگشت و دستگاه کارت خوان را دارند که این قابلیت امنیت بسیار بالایی را برای درب شیشه ای به وجود می آورد.

برای خرید درب اتوماتیک و یا سایر خدمات شرکت پویان در، مثل کرکره برقی ، جک پارکینگ و دیگر محصولات ما، هم اکنون میتوانید در بخش نظرات سایت یا شماره های تماس سفارش خود را ثبت کنید. همچنین اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید هم اینک میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان شرکت بهره مند شوید.

مطالبی که شاید دوست داشته باشید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Solve : *
11 + 15 =


فهرست