پویان در

با نام و یاد خدای مهربان، همراهان گرامی پویان در، بار دیگر در خدمت شما هستیم و این بار قصد داریم به معرفی درب خروج اضطراری بپردازیم. پیشنهاد میکنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با این درب آشنا کنیم.

درب خروج اضطراری

درب خروج اضطراری همانطور که از نام آن مشخص است به هنگام شرایط خاص و اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع برای زمان هایی که حوادثی مثل زلزله و آتش سوزی رخ می دهد مورد استفاده قرار می گیرند. این درب ها به راحتی باز و بسته می شوند و می توانند از ورود آتش و دود به دیگر طبقات و فضای های ساختمان جلوگیری کند و جلوی دید دیگر ساکنین را نگیرد. از این مدل درب برقی برای تمامی مجموعه ها و مجتمع های مسکونی بزرگ که دارای جمعیت زیاد می باشند ، میتوان استفاده کرد. از این درب در ورزشگاه ها ، باشگاه ها ، رستوران ها و … نیز استفاده می شود.

موارد استفاده از درب فرار(برک اوت)

درب خروج اضطراری برای زمان هایی مورد استفاده قرار میگیرد که اتفاق اورژانسی نظیر حوادث طبیعی مانند آتش سوزی، زلزله، سرقت و موارد دیگر اتفاق بیفتد. این گونه درب ها این امکان را برای ساکنین فراهم می کنند که بتوانند در مواقع مثلا زمان قطع شدن برق که امکان استفاده از آسانسور نیست از این درب استفاده کنند. از درب خروج اضطراری در اماکن صنعتی و تجاری ،بیمارستان ها ، سینما ها، محل های برگزاری کنسرت ، هتل ها ، دفاتر عمومی برای خروج سریع پرسنل در صورت بروز آتش سوزی یا غیره استفاده می شود. همچنین می توان این درب را در مکانهای عمومی و مکانهایی که در معرض بحران قرار می گیرند ، مورد استفاده قرار داد.

درب فرار
درب خروج

استاندارد درب خروج اضطراری

درب خروج اضطراری طبق مقررات ملی ساخت و ساز ساختمان و استاندارد سازندگان ساختمانی باید برای فرار در هنگام آتش سوزی و پیشگیری از سرایت دود و آتش به دیگر نقاط ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد، این درب در هر طبقه از ساختمان به سمت پله فرار یا پله خروج که مسیر امنی در هنگام شرایط اورژانسی هستند مورد استفاده قرار می گیرند.

با توجه به این قوانین این درب در ساختمان ها به صورتی نصب و تعبیه می شوند که به سمت بیرون باز شوند . تقریبا در تمام دنیا رنگ این درب قرمز است ( در بعضی کشور ها رنگ های سبز و سفید نیز استفاده می شود). بر روی این دربها کلمه خروج به فارسی و یا معادل انگلیسی آن ( Exit )  نوشته شده است .مسیر های خروج در ساختمانها توسط ناظرین ایمنی ساختمان بررسی و نظارت میشود که با انجام این نظارت ها در هنگام بروز حادثه کمترین تلفات را خواهیم داشت.

ویژگی درب خروج اضطراری

این درب به علت دمای ذوب بالا، مقاومت بالایی در برابر آتش داشته و حرارتی برابر با 1200 درجه سانتی‌گراد را تا 2 ساعت تحمل می‌کند.

این درب دارای دو لایه پشم سنگ نسوز و چهارچوب فولادی و ترکیبی از دو لایه ورق فولادی با پهنای 1.5 میلی ‌متر و آهن است که باعث انعطاف پذیری آن میشود.

ابعاد درب ها کاملاً بر اساس سفارش مشتری ساخته می شود.

دارای حداکثر بازشوی یک متر و وزن این درب حدوداً 120 کیلوگرم می باشد.

عایق داخلی مورد استفاده پشم سنگ است.

چهارچوب درب از ورق فولادی ۲ میل ساخته شده و در دو طرح تخت و طرح دار قابل ارائه می باشد.

دستگیره این درب از جنس استیل است و به صورت ضربه ای برای خروج سریع و آسان طراحی شده است.

پوشش درب و چهارچوب از رنگ اپکسی پلی استر کوره ای چرمی میباشد.

شرکت پویان در علاوه بر ارئه درب خروج اضطراری خدماتی همچون درب اتوماتیک ، کرکره برقی ، جک پارکینگ و … را نیز رائه میکند. چنانچه سوالی دارید هم اکنون میتوانید از مشاوره ی رایگان شرکت پویان در بهره مند شوید فقط کافیست با ما تماس بگیرید یا در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید.

درب خروج اضطراری
خروج اضطراری
event_noteبرچسب ها :
arrow_back_iosدسته بندی : محصولات

مطالبی که شاید دوست داشته باشید

نوشتهٔ پیشین
بهترین مارکهای جک پارکینگی
نوشتهٔ بعدی
درب سکشنال

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Solve : *
10 + 19 =


فهرست