پویان در

به نام خدا و باسلام خدمت بازدیدکنندگان وبسایت شرکت پویان در ،در خدمت شما هستیم با معرفی یکی دیگر از محصولات خود به نام درب اتوماتیک گردان (چرخشی). در ادامه ی این مقاله مفصل به این موضوع میپردازیم پس با ما همراه باشید.

درب اتوماتیک گردان

درب اتوماتیک گردان (چرخشی) دارای سه یا چهار درب (باله، لت) میباشد که بر روی میله ای که در مرکز درب قرار دارد نصب شده و حول این میله بر اثر نیروی برق، درب ها با سرعت یکنواختی حرکت میکنند. یکی دیگر از اجزای این نوع درب سنسور میباشد که در ادامه ی این مقاله توضیح داده میشود. اصولا این دربها به دلیل حرکت چرخشی که دارند باعث حرکت جریان هوا و همچنین مانع از ورود ذرات گرد و خاک به محوطه ساختمان میشوند. همچنین این دربها جزو دربهای برقی و گران قیمت محسوب میشوند.

چگونگی چرخش این نوع درب

اصول حرکت این درب به این صورت است که درب گردان (چرخشی) ساکن است و هنگام ورود شخص به داخل، درب اتوماتیک شروع به حرکت میکند و تا زمان ورور شخص دیگر درب ساکن میماند. مکانیزم این درب این گونه است که به واسطه وجود سنسورهای مختلف، موتور و اپراتور به صورت اتوماتیک باز و بسته میشود و نیازی به هل دادن افراد در داخل کابین نیست و هنگامی که فرد به کابین وارد میشود درب اتوماتیک شروع به حرکت میکند.

درب اتوماتیک گردان (چرخشی) به دلیل استفاده اکثریت مردم دنیا باعث شده تا حرکت این نوع درب ها طبق استاندارد خاصی انجام شود. لذا در 90 درصد کشورهای دنیا حرکت این دربها در جهت عقربه های ساعت میباشد یعنی مردم از طرف راست وارد و از طرف چپ خارج میشوند. آن 10 درصد دیگر مثل کشورهای استرالیا حرکت درب خلاف عقربه های ساعت بوده و مردم از طرف چپ وارد و از طرف راست خارج میشوند.

ویژگی استفاده از درب گردان

  • در مکان هایی با ابعاد مختلف (بزرگ مثل بیمارستان و کوچک مثل مغازه ) میتواند مورد استفاده قرار گیرد.
  • دارای قابلیت سیستم برنامه ریزی نوع حرکت میباشد.
  • ممانعت از هدر رفتن انرژی ( تا 70 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی نسبت به سایر درب های اتوماتیک)
  • دارای نمای شیک ومدرن هستند از این جهت در هر مکانی میتوانند مورد استفاده قرار گیرند.
  • حرکت سریع، آسان و راحت
  • امنیت بالا (دارای سنسور ترمز و سیتم کنترل سرعت)
درب اتواماتیک گردان

سایز این گونه از دربها

درب های گردان با توجه به استوانه ای که درآن نصب میشوند دارای اندازه های مختلفی هستند بطوریکه میتوان از این دربها وسایل بزرگی مثل چرخ دستی، کالسکه، ویلچر و چمدان های بزرگ را عبور داد.جنس باله های این درب، شیشه ای یا ترکیبی از شیشه بوده تا کارایی بالا و استفاده ی آسانی برای مردم داشته باشد. در این دربها از سیستم کنترل سرعت (سنسور کنترل سرعت) قابل تنظیم استفاده میشود تا مانع از چرخش سریع درب و آسیب دیدگی احتمالی افراد شود. شیشه این دربها به صورت شفاف، مات و دودی در دسترس میباشد که در شرایط خاص یا به سفارش مشتری قابل تهیه توسط شرکت پویان در است.

مکان های مورد استفاده

فروشگاه – سینما – ورزشگاه – هتل – ساختمان های اداری – نمایشگاه ها – سالن های همایش و کنفرانس – راه آهن

اصولا این دربها در مکانهایی توصیه میشود مورد استفاده قرار گیرد که اختلاف زیاد دمای بیرون و داخل دارند چرا که این دربها از هدر رفتن انرژی جلوگیری میکنند. همچنین در محل هایی میتوان استفاده کرد که ازدحام جمعیت در درب های ورود و خروج وجود دارد زیرا این دربها میتوانند تعداد زیادی از افراد را در کوتاهترین زمان وارد و خارج کنند.

گونه های مختلف این درب قابل تهیه از شرکت پویان در

  • دو باله
  •  سه باله
  • چهار باله
  •  خروج اضطراری

این درب ها این قابلیت را دارند که در مواقع اضطراری تبدیل به درب های ثابت شوند تا افراد سریع تر بتوانند از ساختمان خارج شوند. این دربها گاهی برای یک طرفه کردن حرکت افراد استفاده میشود یعنی فقط افراد میتوانند به ساختمان وارد و یا فقط خارج شوند و در واقع در محل هایی مثل بازرسی فرودگاه کاربرد دارد که افراد نتوانند این بازرسی ها را دور بزنند یا مکانهایی که نیاز به پرداخت هزینه است مثل مترو، استادیوم های ورزشی و… کاربرد دارد تا از پرداخت نکردن هزینه توسط افراد جلوگیری شود.

درب گردان

امنیت درب اتوماتیک گردان

این دربها به دلیل استفاده از سنسور کنترل سرعت و همچنین حسگرهای ایمنی از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در این دربها از سنسور دیگری به نام سنسور ترمز استفاده شده تا اگر فرد بخواهد خلاف جهت حرکت درب خارج شود سنسور ترمز فعال شده و سریعا درب متوقف میشود. همچنین در نمونه های جدید این دربها از شیشه های ضد گلوله استفاده میشود.

اگر به دنبال یکی از زیباترین، مدرن ترین و لاکچری ترین مدلهای درب اتوماتیک هستید شرکت پویان در، درب اتوماتیک گردان (چرخشی) را به شما عزیزان پیشنهاد میکند. از ویژگیهای قابل توجه این درب میتوان به صرفه جویی در مصرف انرژی و چرخش هوای گرم وسرد در محل مورد استفاده نام برد که از اهمیت بالایی برخوردار هستند. البته شرکت پویان در، خدماتی نظیر جک پارکینگ و کرکره برقی و چندین خدمت دیگر را ارائه میکند.

مطالبی که شاید دوست داشته باشید

نوشتهٔ پیشین
درب اتوماتیک لولایی
نوشتهٔ بعدی
درب اتوماتیک کشویی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Solve : *
1 + 14 =


فهرست