پویان در

انواع ریموت کنترل ونحوه ست کردن آن

ریموت کنترل

با پیشرفت تکنولوژی در دنیا و به دنبال آن تغییر درب های قدیمی به درب های اتوماتیک باعث شده تا ایمنی، کیفیت و سرعت عملکرد این درب ها افزایش چشمگیری داشته باشد. همچنین باعث شده تا استفاده از درب های نسل نو (درب اتوماتیک) برای تمامی افراد با رده‌های مختلف سنی آسان شود. با شرکت پویان در همراه باشید تا این موضوع را برای شما مفصل شرح دهیم.

ریموت کنترل چیست

ریموت کنترل وسیله ای است  که به کمک آن می توانیم از فاصله دور درب پارکینگ را که می تواند، درب لولایی و یا کرکره برقی باشد را باز و بسته کنیم. در نتیجه برای تردد از درب پارکینگ نیاز به پیاده شدن از وسیله نقلیه و باز کردن درب نیست و تنها با در دست داشتن این ریموت درب پارکینگ خود را میتوانیم باز و بسته کنیم این وسیله  زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که توسط افراد کم توان و سالخورده مورد استفاده قرار گیرد. باز و بسته شدن درب پارکینگ به این صورت است که زمانی که از طرف ریموت کنترل فرکانسی ارسال شود، توسط دریافت کننده درب اتوماتیک فرکانس دریافت شده و سپس این رسیور (دریافت کننده) فرکانس دریافتی را به مرکز کنترل انتقال می‌دهد و در آخر هم مرکز کنترل دستور را به کمک موتورهای اجرا می کند.

ریموت کنترل از چه فاصله ای کار می کند می کند

اصولاً فاصله ای که ریموت کنترل کار میکند بستگی به آنتن به کار رفته در مدار فرمان آنها دارد. در واقع فاصله استاندارد ریموت های فابریک درب اتوماتیک حدود پنجاه متر می باشد ولی در ریموت های غیر فابریک بیش از ده متر فاصله را جوابگو نیست.

تکنولوژی فوق پیشرفته کد خودکار (کد گردان)

این سیستم از پیشرفته ترین سیستم های امنیتی برای ریموت کنترل ها به شمار می رود. این سیستم فرکانسی که از طرف ریموت به گیرنده ارسال می شود را پس از هر بار استفاده تغییر میدهد به این صورت امنیت و ایمنی درب پارکینگ بسیار افزایش پیدا میکند و کپی برداری از ریموت کنترل غیر ممکن می شود. استفاده از این سیستم باعث می شود تا احتمال یکسان بودن کد ریموت دیگران با درب پارکینگ شما کاهش یافته و دیگران نتوانند درب پارکینگ شما را باز و بسته کنند. لازم به ذکر است که این سیستم به دلیل پیشرفته و جدید بودن قیمت بالایی دارد.

انواع ریموت کنترل ها

به طور کلی ریموت‌ کنترل ها را به دو دسته ی ریموت های مادون قرمز و ریموت های رادیویی تقسیم بندی می کنند. ریموت های مادون قرمز سیگنال حاصل از دیود مادون قرمز را به دستگاه گیرنده می فرستند و ریموت های رادیویی امواج رادیویی را را به گیرنده ارسال می کنند. از تفاوت های مهم این دو نوع ریموت میتوان به برد آنها اشاره کرد. ریموت های مادون قرمز نیاز به یک مسیر مستقیم برای دریافت سیگنال دارند و برد آن ها در حدود چند متر است، اما ریموت های رادیویی برد بسیار بالایی دارند و نیاز به مسیر مستقیم ندارند و موانع روی برد آنها هیچ تاثیری ندارد.

انواع ریموت کنترل های رادیویی

1) ریموت های کد فیکس (Fixe code Remote)

در این ریموت ها برای شناساندن ریموت به رسیور نیاز است تعدادی دیپ سوییچ بر روی رسیور در وضعیت روشن و یا خاموش قرار داده شوند از طرف دیگر تعدادی جامپر در داخل ریموت ها قرار داده می شود (لحیم کاری می شود) که قطع و وصل بودن این جامپرها را باید با وضعیت دیپ سوئیچ ها بر روی رسیور تنظیم نمود تا رسیور بتواند فرمان صادر شده از  ریموت را شناسایی کند. همچنین به علت محدود بودن وضعیت هایی که می‌توان جامپرها را قرار داد این ارتباط میان ریموت و رسیور از امنیت پایینی برخوردار است و به راحتی قابل کپی برداری می باشد. البته باید این نکته را در نظر داشت که با گام شدن یکی از ریموت ها باید وضعیت دیپ سوئیچ ها روی رسیور و وضعیت جامپرها روی تمامی ریموت های موجود را تغییر داد تا ریموت گمشده غیر فعال شود و به طور کلی می‌توان گفت که این نوع ریموت از امنیت پایینی برخوردار است.

ریموت فیکس کد

2) ریموت لرنینگ کد (Learnning Code Remote)

این نوع از ریموت کنترل ها از آی سی EV1527 یا RT1527 یا FP1527 به عنوان اینکودر در مدار فرستنده استفاده می کنند. در ریموت های لرنینگ کد، آدرس یکتا به صورت نرم افزاری در تراشه ۱۵۲۷ وجود دارد و شما نیازی به تنظیم سخت افزاری این آدرس نخواهید داشت یعنی نیازی نیست برای ست کردن این ریموت مثل ریموت کد فیکس جامپرهای مربوطه را لحیم کاری کنیم. برای ست کردن این ریموت با دریافت کننده کافیست با زدن دکمه رسیور (دریافت کننده) را در وضعیت شناسایی قرار دهیم و با زدن یک دکمه از ریموت، کد مربوط به آن در حافظه رسیور ذخیره میشود  و از آن به بعد فرمان های صادر شده از ریموت برای رسیور قابل دریافت خواهد بود.

ریموت لرنینگ کد

3) ریموت هاپینگ کد (Hoping code Remote)

از ویژگی‌های این ریموت کنترل می توان به امنیت بالا و غیر قابل کپی کردن را نام برد فرکانس این نوع ریموت ها دائماً تغییر میکند و فقط توسط دریافت کننده (رسیور) مربوطه قابل شناسایی است. برای ست کردن ریموت هاپینگ کد ابتدا باید داخل جعبه دریافت کننده ( رسیور ) کلید شناسایی ریموت که به نام‌های  LRN و یا Code  قابل مشاهده است را به مدت ۲ ثانیه نگه داشته و سپس رها میکنم و با انجام این کار LED داخل دریافت کننده روشن میشود سپس کلید ریموت را ۲ ثانیه نگه داشته تا LED دریافت کننده به حالت چشمک زن در بیاید. ریموت های هاپینگ کد را نمیتوان با ریموت های بلوتوثی ست کرد و این مزیتی است که ریموت های هاپینگ کد دارند زیرا در صورتی که ریموت خود را به کسی امانت می دهید امکان کپی کردن آن وجود نخواهد داشت.

ریموت هایپینگ کد

4) ریموت بلوتوثی (Bluetooth Remote)

ریموت بلوتوثی، ریموتی است که به سادگی می توان با قرار دادن کنار ریموت دیگر کد دهی شوند. یعنی می توان با کنار هم قرار دادن ریموت لرنینگ و بلوتوثی فرایند کد دهی را انجام داد البته باید این نکته را در نظر داشت که تنها ریموت های هاپینگ اجازه کپی شدن را به ریموت های بلوتوثی نمیدهند. این روش کد دهی ریموت های بلوتوثی از امنیت آنها می کاهد چرا که با امانت دادن یا گم کردن این ریموت زمینه را برای کپی کردن آن فراهم می کنیم.

ریموت بلوتوثی

کاربرد ریموت کنترل ها برای جک پارکینگ، انواع درب شیشه ای و کرکره برقی میباشد. شرکت پویان در آماده ی ارائه این محصولات با بهترین کیفیت و متریال برای شما عزیزان میباشد چنانچه قصد سفارش هر یک از محصولات شرکت را دارید میتواند به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

arrow_back_iosدسته بندی : مقالات
نوشتهٔ پیشین
انواع تیغه کرکره برقی
نوشتهٔ بعدی
بهترین مارکهای جک پارکینگی

آخرین مقالات

محصولاتی که شاید دوست داشته باشید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Solve : *
15 + 8 =


فهرست